Tunnisteet

maanantai 25. tammikuuta 2016

Kolmen vuoden metsästys on päättynyt



Jollakin epämääräisellä tasolla kerään myös Arabian pomonapurkkeja. Aluksi piti kerätä vain niitä tuttifrutteja, mutta kuten mun keräilyillä on tapana, se lähti rönsyilemään. Tuttifruteissa olen (toistaiseksi) saanut pysyttyä vain noissa isoissa ja ne löytyykin hyllystä kaikki.  Pomonapurkkeja olen keräillyt kumpaakin kokoa ja niistä puuttuu vielä isot omena, appelsiini ja luumu sekä pieni mehiläinen. 
Näistä pomonoista en ole ostanut ainoatakaan netin kautta ja elän toivossa, että jonakin päivänä nuo puuttuvat vielä tulevat livekirpalla vastaan, koska eivät ole niin sanotusti harvinaisemmasta päästä.

Hillapurkit ovat (olleet) enemmän kiven alla, mutta nyt kävi niin onnellisesti, että joku vastasi mun ostohalukkuuteen ja häneltä löytyi kaikki kolme multa uupuvaa hillaa. 
Hinta ei ollut ihan ilmainen, mutta pakkohan nämä oli ostaa kun ne olivat noutomatkan päässä ja kuitenkin inhimillisen hintaisia.





Tässä ne kaikki nyt ovat. Mulla on tuplana iso turkoosi, mutta toistaiseksi saa ollakin. 





Hillanhakureissulla poikkesin parilla kirpalla ja mukaan tarttui myös Minna Immosen Arabialle suunnittelema tonttumuki kympillä. Mukien määrä taitaa olla tässä talossa vakio. Vaikka kuinka toisestä päästä tuuppaisi kirpalle, niin aina löytyy joku "pakko saada"-muki tilalle.




Nyt kun suurin etsintä noiden purkkien suhteen on päättynyt, odotan kauhulla mikä keräilyvimma mun aivojen syövereistä pulpahtaa pintaan. Toivottavasti se on joku hyvin pieneen tilaan menevä juttu.

♥lla E

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti